sSvensson 10 Postad 9 Juni , 2015 Hej, Tänkte köpa mig en kylbox på SeaSea. Väljer mellan portabel kyl/FrySbox exerGon dc-22 liter och SW exerGon portabel kyl/FrySbox 25 liter.Bägge kostar 2995:- vilket känns överkomligt. Samtidigt har Waeco CDF-18 ett bra pris 3690:-. Skiljer sig i strömförbrukning exergon dc-22 anger ca 30 watt i förbrukning borde bli runt 2,5A exergon SW 25 liter anger 0,7-1,5 Ah/h(12V) Waeco CDF anger snittförbrukning på 0,5A Ska använda boxen för dagsturer och några enstaka nätter. Använder ett separat batteri på 65A som jag får asa hem och ladda upp emellanåt. Några bra tips och erfarenheter av ovan boxar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 9 Juni , 2015 Man får nog räkna med 1A i snittförbrukning även om tillverkaren anger 0,5A, men du klarar ett dygn med ditt batteri. Jag har inte erfarenhet av waecos boxar men av Isotherms, kylenheterna är nog snarlika i funktion. Jag tycker 1A ändå är imponerande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 860 Postad 9 Juni , 2015 När jag skulle köpa en lös box så kom jag fram till att Isotherm var den bästa. Min TP18 fungerar utmärkt, strömförbrukningen ligger under 0,7A. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser