Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
strober

Finns varmvattenberedare utan elpatron?

Rekommendera Poster

Jag letar efter en varmvattenberedare 12-20 liter, men utan elpatron. Tycker det är helt onödigt att betala extra för en elpatron som jag aldrig kommer använda. Jag vill endast ha varmvattenberedare för anslutning till motorns kylvattensystem. Då jag söker runt på nätet hittar jag bara varmvattenberedare med elpatron :/

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en sådan, 8-10 liter. Mått ca 53x26x15 cm. Köpt på Blocket. 

Min motor är liten och används bara korta stunder så den är lagom. Men i höst ska jag få ström på bryggan och då skulle det vara bra med  en 750W värmepatorn som kan värma vattnet från 20 till 73 gr på 40 min.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag har råkat ut för företeelsen några gånger. Dvs en produkt som bara några har nytta av.

 

Vår kör skulle ha en bandspelare att spela in vid repetitioner och den skulle ha någorlunda kraftiga högtalare så vi skulle höra hur vi lät. Det är en helt annan ljudbild för publiken än när man sitter i kören och gapar.

 

Året var 1975 ungefär och jag fick uppdraget att införskaffa en dylik. Såna tillverkades inte. Jo apparaten fanns men högtalaren var en minimal sak som inte räckte till en församling.

 

Bara nåt år senare gick alla ungdomar omkring med en bergsprängare. Precis en sån vi skulle ha haft.

 

Ett tag körde jag mycket bil i jobbet och tänkte att en bandspelare med bil radio och mikrofon för inspelning av komihågnotiser skulle vara bra. Icke, såna fanns inte heller. Ett hundratal bilradio med bandspelare fanns men alla ssknade inspelningsfunkton från mik.

 

Hoppas alltså inte för mycket. Jag har lärt mig att sällan görs några nya konstruktioner. Alla tillverkare apar efter en ledande produkt och försöker göra den bättre och billigare. Ett gott syfte men ack så tråkigt för oss kunder.

 

Det kunde väl vara bra t.ex med ett litet tvättfat och lite kranvatten i bilen. Vaska av sig vid behov. Byggde in det i en skåpbil jag hade och det var mycket uppskattat. Såna bilar finns inte heller. Jo campingbilar men inget mittemellan. Som kund får man inte ha så stora krav på variation.

Redigerad av forgus31

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enklast är att bygga/få byggd själv. Blir nästan som en septiktank som man gör en slinga i för motorvattnet. Så gjorde jag och det fungerar u.a.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...