douakh 15 Postad 5 Maj , 2015 Hej allesammans! Jag är en ny ägare av en Ryds 695DC och har först nu hunnit gå igenom skrymslen och annat i båten. Jag är även en relativt ny båtägare och har en del funderingar kring varför det letar sig in vatten i kölsvin, framförallt i denna modell. Jag fann en del vatten i kölsvinet och undrar vad era erfarenheter är vart ifrån vatten letar sig in? Jag fann ytterst lite vatten vid bränsletanken som jag samla upp. Jag har hört att somliga borrat dräneringshål så att vatten som samlas vid tanken kan leta sig ner i kölsvinet och sedan pumpas ut via länspumpen. Någon som har tips på vart jag bör borra dessa hål samt hur vatten letar sig in vid tanken? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 277 Postad 5 Maj , 2015 Jag har inte haft en båt där det inte tagit sig in vatten i kölsvinet. Du kan vara lugn tycker jag. Förmodligen är det regn och kondens som tar sig in via fönster och kapell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
douakh 15 Postad 6 Maj , 2015 Tack! Då man inte varit båtägare en längre tid o framförallt inte vet vad som är normalt vill man skaffa sig en koll vad man kan förvänta sig. Ska dock ha koll så att man lär känna hur mycket vatten som letar sig in så att det inte är onormala mängder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser