Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
CustomSam

hur länge kan man lägga på ny plast utan att slipa?

Rekommendera Poster

Håller på med ett större förstärkningsjobb. Då blir det självklart så att vissa förstärkningar inte fått på sig tillräckligt många lager med matta innan det är dags att gå och sova.

 

Hur är det, om jag fortsätter nästa dag på kvällen, är det bara att plasta på eller ska det slipas och acetonas? Om det dröjer en vecka?

 

Tacksam för svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du minsta tveksam, slipa och tvätta, absolut nästa kväll, och utan tvekan nästa vecka!

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, blir till att dels slipa mer,dels göra klart del för del innan man bryter för kvällen....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag avbrutit plastningen och plasten härdat, brukar jag dra över ytan med ett grovt slippapper. För hand eller maskin. Även om man rullat väl blir det ofta ett och annat lite glasfiberstrå som sticker ut, och det är ju inget vidare vid den fortsatta plastningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, Toaen , jag gör precis likadant, det blir svårt att få det bra annars.

 

Jag kom på idag på morgonen att jag har en bok av Bruce Roberts -Goodson om Custom Boatbuilding. Han säger 48 timmar innan man behöver slipa ner helt.

 

I vilket fall, är det blankt tror jag det är fördel att slipa lite även om det bara är några timmar sedan.

 

Tack för tipsen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...