Danhobbe 0 Postad 12 April , 2005 Någon som vill dela med sig av sjökort som fungerar till SeaClear? :-D Jag behöver Öresund. Vi behöver väl inte alla uppfinna hjulet? :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danhobbe 0 Postad 15 April , 2005 Tack alla som har ställt upp, det är löst. Nu återstår bara att få min Garmin GPSMap 60C att fatta att den skall skicka GPS-koordinater till laptopen... Trodde i min enfald att det räckte med medföljande USB-kabel, men det verkar inte så, måste jag ha NMEA-kabel? !-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PerLindberg 0 Postad 30 April , 2005 Finns det någon som har inscannade sjökort som täcker Kalmar till Oskarshamn så tas de tacksamt emot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 2 Maj , 2005 Har försökt att få min 60CS att prata via USB till Seaclear men inte lyckats. Så det är NMEAkabel till com port som gäller. Billigt kablage gjorde jag av modemkabel från Biltema 20 kr Garmin kontakt från www.clover.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser