Gå till innehåll
fredag 05 december 2025
Nickeduff

teknik vid upptrimmning?

Rekommendera Poster

Hej på er har köpt en Örnvik 550 m Suzuki 50 dfi och ibland när ja ska trimma upp motorn så varnar den för överhettning och slår ifrån..  ja tycker nog att det är bra stråle från röret och det är i stort sett bara att starta om kan de vara min teknik vid upptrimmning av motor ??? tacksam för tips ..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till MG!

Jag skulle gissa att du antingen trimmar ut lite för mycket när du får varningen eller har för kort rigg alternativt för högt monterad motor.

Varför inte använda MGs mailfunktion och maila någon av alla de medlemmar som har angett att de har/har haft en Örnvik 550 HT?

http://www.maringuiden.se/batguiden/;batID=2337&battypID=21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kanske har fått något skräp med i kylkanalerna? på min motor satt det vid ett tillfälle en del små sandkorn i kanalerna runt termostaten. Det gjorde att den blev för varm... Nu har jag  dock ingen Suzuki så jag gissar bara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och välkommen till MG!

Jag skulle gissa att du antingen trimmar ut lite för mycket när du får varningen eller har för kort rigg alternativt för högt monterad motor.

Varför inte använda MGs mailfunktion och maila någon av alla de medlemmar som har angett att de har/har haft en Örnvik 550 HT?

http://www.maringuiden.se/batguiden/;batID=2337&battypID=21

Tack för tipsen ;-) ska kolla detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kanske har fått något skräp med i kylkanalerna? på min motor satt det vid ett tillfälle en del små sandkorn i kanalerna runt termostaten. Det gjorde att den blev för varm... Nu har jag  dock ingen Suzuki så jag gissar     

Tack för tipsen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...