nilsnobbing 157 Postad 24 November , 2014 Noterar att maringuiden uppmärksammar k-märkningen av Lunkentuss, se här: Lustigt nog sammanfaller det med en debattartikel publicerad i lokala blaskan, väl formulerad av en välkänd forumprofil Om detta kan man läsa här. Jag vill egentligen bara bidra med att jag håller med Janken i stort. Har med ett höjt ögonbryn sett engagemanget för räddningen av Lunkentuss. Engagemanget är fint, syftet ädelt, båten är fin och berättelsen spännande, men av föga publikt intresse kan man tro, så här ett halvsekel senare. Men så tänker jag, jag kanske missat något? Kan någon av forumets äldre sätta in Lunkentuss i ett större sammanhang om det finns något? Något som ger båten status utöver alla korsade longituder? Sammanfaller resan med andra skeenden som gör den viktigare än vad jag kan se i dag (som alltså inte var född vare sig vid avfärd eller hemkomst). Bra dock är att båt livet får plats i folks medvetande, något som sällan sker i Sundsvall trots läget vid havet. Allt gott! Nils Nobbing - låtsaskapten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 24 November , 2014 Träffade Lunkentuss slutet 60-talet i Bohuslän. Bjöd de ombordvarande på krabba. De hade köpt båten efter den beryktade seglatsan. Upplevde båten som mycket trång invändigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser