Frippe77 38 Postad 30 Oktober , 2014 Handlade en ny manuell länspump idag. Där är ett kort snöre nere på handtaget, vad är det till? snöret sitter på många pumpar vad jag ser när jag googlar runt. http://www.svb24.com/katalog/s_201.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 1 111 Postad 30 Oktober , 2014 (redigerade) Min gissning är att snöret är till för att binda fast handtaget vid pumpen. Det är ju bra att handtaget finns tillgängligt när vattnet forsar in så att man slipper leta genom hela båten. Saker får ju så lätt fötter. /Claes Redigerad 30 Oktober , 2014 av Rascal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frippe77 38 Postad 30 Oktober , 2014 Min gissning är att snöret är till för att binda fast handtaget vid pumpen. Det är ju bra att handtaget finns tillgängligt när vattnet forsar in så att man slipper leta genom hela båten. Saker får ju så lätt fötter. /Claes Ja förmodligen är det så. tycker det är konstigt att där inte är så man kan sätta en sprint så handtaget inte kan åka ur pumpen, men det går alltid att borra eller limma fast handtaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 593 Postad 30 Oktober , 2014 Handtaget skulle kanske sitta i vägen när det inte används. Har mitt handtag i ett stuvfack förtöjt i en lina som räcker till pumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser