tompaz31 0 Postad 1 Oktober , 2014 (redigerade) Hej Jag har ett problem med min moter eller drev Volvo Penta 5.0Gi med duopropp drev, uppstog efter jag backade in mot en brygga och fick ta om några gånger. Det låter illa när man lägger i en växel och kör både frammåt och bakåt det låter som om en drivrem slirar men tror inte det är det för när den går på tomgång låter det inte alls, samtidigt när jag kör så drar den väldigt mycket åt styrbord måste hålla emot när jag kör. är det någon som har nån ide om vad det kan vara eller vad jag ska kolla. //Thomas Redigerad 1 Oktober , 2014 av tompaz31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monark-670 10 Postad 1 Oktober , 2014 Jag gissar att du har skador på propellerbladen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 69 Postad 1 Oktober , 2014 (redigerade) Alternativt att vulkningen släppt i en av propellrarna. Så den slirar. Kolla genom att höja drevet. Lägg i vxl, fram för att kolla ena proppen back för den andra. Vrid med handkraft. Redigerad 1 Oktober , 2014 av larban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompaz31 0 Postad 1 Oktober , 2014 Tack Kommendörkaten ska kolla upp detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser