UlfRickardsson 0 Postad 6 April , 2005 NÄgon som vet nÄgot riktig superbra stÀlle att placera ekolodsgivaren pÄ nu nÀr bÄten Àr pÄ land ? I somras slutade den att fungera efter 5 knop, dÄ satt givaren i akterspeglen. Om man sÀtter den i bÄten Àr det silicon som gÀller dÄ eller ? Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Ricky 0 Postad 6 April , 2005 Hej. För att ekolodet ska funka sÄ mÄste det hela tiden ligga ostört i vattnet, dvs kommer ded minsta luftbubbla eller bevÀxtning pÄ transducern sÄ funkar det inte. Jag monterade min givare precis framför motorn med hÄlet i en steglist sÄ att givaren stÄr vertikalt (den mÄste stÄ vertikalt för att visa rÀtt djup). DÄ sitter den relativt lÄngt inne under bÄten dÀr det vÀxer mycket lite. Detta funkar bra, enstaka gÄnger dÄ man kör fort i hög sjö sÄ kommer det luft pÄ givaren... men det fÄr man ju rÀkna med i en nÄgorlunda snabb bÄt.... Jag avrÄder frÄn att anvÀnda Silicon utan anvÀnd i stÀllet Sikaflex 291, detta fÀster pÄ ALLT, sitter som berget och hÄller tÀtt. Min bror som ocksÄ har en Smuggler har exakt samma ekolod som jag fast med akterspegelgivare. Hans fungerar som ditt bara i mycket lÄg fart. Lycka till. Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 6 April , 2005 Hej Ulf!!! Jag hade samma problem med min pÄ min Flipper. Jag hade satt den pÄ akterspegeln allt funkade bra tills en dag la den bara av han hÀngde med upp i ca 5 knop sedan la den av. Alla sa att det var fel placering men jag tyckte det var lustigt att det hade funkat. NÀr jag tog upp bÄten pÄ hösten sÄ tittade jag pÄ givaren dÄ hade ett sÄdant dÀr öga eller vad det heter krupit ut sÄ att hela impellern kÀrvade fixade det sedan funkade det. Kanske du har samma problem. Som Ricky sa anvÀnd sikaflex 291. Lycka till Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
GÀst Janne Postad 6 April , 2005 vad har du för ekolod ska sjÀlv sÀtta dit min givare pÄ akterspegel hadde jag tÀnkt. Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser