wothin 0 Postad 13 September , 2014 Har ett penta ms3b i min nidelv 28. När jag kör på tomgång med växeln i och ger gas rycker/hackar det innan jag får "fäste". Kom plötsligt förra helgen och problemen verkar ha tilltagit sedan dess. Inga missljud eller andra problem. Motorvarvet är konstant, vilket jag tycker är märkligt. Oljan ser perfekt ut och byttes av fackman. Nivån är bra. Nån som har en idé om vad i @#$/^&! det kan vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 284 Postad 13 September , 2014 Hej. Det är troligtvis konan som slirar. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wothin 0 Postad 14 September , 2014 Blir det byte av drev och allt då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 14 September , 2014 Nej, bara någon av delarna 10 och 20 tror jag: http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7742860-44-15927.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 284 Postad 14 September , 2014 Hej. Det brukar gå att slipa in konan och få det att fungera igen. Man slipar ur kopparna med en kasserad kona och därefter lappar man in konan som ska vara där litet försiktigt. Du behöver då bara byta några o-ringar. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser