Gå till innehåll
onsdag 03 september 2025
Mackey

Båtmässa i Gustavsberg 29-31 augusti - GRATIS!

Rekommendera Poster

Besök båtmässan Allt på Sjön i Gustavsberg i helgen, http://www.alltpasjon.nu/

Enligt uppgift kan man se de nya Volvo Ocean Race modellerna.

Gratis parkering och gratis entré.

Mackey

EDIT: Glömde att säga att jag inte har något med mässan att göra.

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du verkar positiv Mackey?

Ska du gå dit?

Jag ska dit, bor 10 minuter bort med bil.

Mässan funkar enligt min mening väldigt bra. Gott om parkering ( gratis ) lätt att gå ner till mässan ( gratis inträde som sagt ) lagom mycket leverantörer ( ganska få och de är klart intresserade av att snacka… ) plus ett fokus på båtarna som ligger i sjön. Fika finns...

I år skall jag göra en liten egen båt-test… nej, inte som man tror. Återkommer i ämnet.

PS

Har heller inget med mässan att göra, känner inte en människa av de som ställer ut.

Jo förresten. Han som leder Arcona Yachts har jag köpt en mindre inbytesbåt av. Det här var nog 10 år sedan nu. Gav ett väldigt seriöst intryck eftersom de dagen innan leverans upptäckte något som inte var helt ok.

Arcona ägnar sedan fyra kalenderdagar åt att ta loss och byta mot en helt ny enhet, listpris ca 5,000 plus installationskostnader. Helt ok att vi fick vänta på leveransen… Ingen slump att det går bra för Arcona?

Men annars känner jag ingen. Som sagt.

Redigerad av Funkis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska promenera dit i morgon. Det kanske tar en kvart att gå runt viken. Jag steg av bssen lite tidigare på väg hem idag och promenreade genom mässområdet så jag har fått ett litet smakprov. Helst skulle jag vilja ta båten hemifrån, men det blir nog fullt vid bryggorna. Ska kolla in små dieslar och försöka hitta en el- eller hybridlösning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi hann dit idag. Inte mycket som fångade mitt intresse så det blev ett kort besök. Bella visade iaf sitt flaggskepp med akterruff och en tillverkare hade stoppat en diesel i en låda som kunde sättas på akterspegeln och ersätta en utombordare. Drivning med vattenjet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På väg dit imorgon (=idag). Aldrig besökt den mässan förr så det ska bli intressant. Om inte annat för att stilla abstinensen då det inte blir något båtåkande den här helgen för min del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu tillbaka efter besök på mässan i Gurra. Trevlig tillställning men idag mycket folk så vi fick parkera borta vid Coop så det blev en bit extra att gå.

Gillade Princess 43, Saga 365 och Beneteau Swift Trawler 34.

Sargo heter numera båtarna som förr hette Minor. De hade en ganska bra 36 Fly men avsaknaden av kapell över akterdäck diskvalificerar den från tänkbara framtida köp (vid eventuell lotto-vinst!). Även dålig lösning på landstigning i fören och dåligt med förvaringsutrymmen. Tyvärr en del blött uppe på landbacken efter regn igår och i natt så utställarna där uppe hade inte så mycket besökare.

Slutomdöme blir att mässan var ett bra arrangemang med ganska många båtar och trevlig stämning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...