Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
hangun

Vad kostar en sådan här pjäs tro?

Rekommendera Poster

Volvo Penta 5,7 gxi-e / DPS-A 320 hk komplett med drev sköld elreglage mm. Är intresserad för en sådan sitter i den båt jag köpte förra hösten.  Väldigt få gångtimmar och 2008 års modell på detta. Pris monterat och klart med allt i båten

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det vad det kosta 2008 du vill veta eller du menar vad en begagnad motor på 6 år kostar?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det vad det kosta 2008 du vill veta eller du menar vad en begagnad motor på 6 år kostar?

Vad det kostar idag ny kontra ny 2008

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ny 2008 men även nypris idag eftersom jag har ett par bekanta som funderar på en sådan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick svar nu. Ca 250'. Typ samma 2008. Monterat. Motorstatusen bör alltså påverka värdet betydligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja värdet påverkas inte några enorma mängder men båten är däremot mer lättsåld.

Om låt säga du monterar i ett nytt motorpaket för 250papp så kanske du kan få 100papp mer så länge motorn är just helt ny(tveksamt om det ens ger såpass mycket). Med några år på nacken så är det inte alls dom summorna längre.

I dagsläget är mao ditt motorpaket 6 år gammalt och påverkar troligen inte båtens värde med några jättesummor

Sen beror det givetvis i vilken båt/båtvärde motorn hamnat i också mm

Redigerad av Capitan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok så tänker du. Andra kanske tänker annat...

Nja det är väl inte mina tankar utan åt det hållet det ser ut på marknaden. Kika lite på blocket så får du det svart på vitt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...