Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
waxholms_prulle

va heter denna båt å hur går den?

Rekommendera Poster

som sagt va heter den? hur går den? e den lätt driven? är det ett bra pris? är det värt å sälja min weedo gt för den? 4617783.htm?caller=ys_s&l=0&city=0

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inget om båten, den ser ju rätt extrem ut. Så tycker jag att det var bra billigt för en sådan båt (nå´t skumt?) Jag skulle aldrig sälja en sådan gammal pärla som en Weedo GT. Det är ju en riktig klassisker. Men jag gillar ju gamla båtar :roll: Jag har kollat lite. Kan vara en Smuggler eller en Finnsport 500 kanske.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, jag ångrar mig. Det är nog ingen Smuggler. Jag har ingen gissning. :oops:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fanns det inte något som hete oldenburg eller liknande har för mig att dom såg liknande ut men osäker ?-) :-/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker också du ska behålla weedon. Verkar lite mer epa bygge över detta tycker jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ställ frågan på fendern.se. Folket där kan nog svara dig rätt omgående. Jag skulle gissa på en oldenburg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

Jag har faktiskt varit och tittat på den båten, det var i höstat... Det är en RIKTIGT skabbig båt, allt är löst och sönderskruvat. Behåll den du har!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmm okej jo ja kunde gisa de för en oldburg (som de ser ut å va) för 24 000 är extremt biligt... men men mkt kanske ser värre ut än de e så va de med weedon som ja köpte för 10 000 å effter å lagt ner ca 5000 på den kan man lätt sälja den för 25-30 000... så de kanske inte är helt fel fast om allt är sönder skruvat så..okej vad vet ni om en oldburg i allmänhet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

Säljaren visste inget om båtar, dock ska en spekulant från stockholm påstått sig haft en likadan båt förr. Den ska tydligen endast ha byggts för tävlingsbruk. Stockholmaren var dock inte intresserad efter att ha kört ner och kollat på den. Det såg ut att ha varit en V8 i den tidigare. Nu är det en B20 som inte går som den ska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

okej men med tanke på att dom brukar kosta ca 50 000 å denna kostar 24000 så ja gisa att den inte va fräch men ja undrar mer om de värt å lägga ner massa arbete på båten för att eventuelt sälja den direkt efter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

Om det är en Oldenburg 21 vilket kan tänkas, så fanns det en annons på blocket vilken erbjöd ett skrov för 3000:- Det var mycket arbete med den för att få den fin. Drevet var sisådär, fel propeller, inget luftfilter och listan fortsätter... Kolla på den så får du avgöra själv om du anser det värt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...