Gå till innehåll
söndag 01 juni 2025
Twister550

Söker seglare med täckt sittbrunn?

Rekommendera Poster

Hejsan

För något år sedan läste jag och såg bilder på en sgelbåt runt 10-12 meter. Tror den byggdes i Tyskland

Båten hade akterruff, i sittbrunnen som hade doghouse med utdraget tak över brunnens hela längd fanns möjlighet att få rattstyrning och motorreglage. Båten kunde seglas från akterdäck med en ratt på fristående piedestal. OM jag inte minns helt fel fanns beteckningen 117 i namnet.    Har tappat bort länken till denna båt, och nu skulle jag titta på några detaljer......

Någon som kan hjälpa mig hitta båten??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen som känner igen beskrivningen av båten jag söker??  Tänk er typ en maxi 95:a med doghousetak utdraget över hela sittbrunnens längd, och en piedestal med rattstyrning på akterdäck , samt liten ratt och motorreglage i sittbrunnen....

som jag förstod det en båt som fortfarande byggs, har sett reklam nånstans, men kan inte komma på var....hjälp....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen aning om modellen, men du beskriver en Maxi 100 PS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känner inte igen modellen direkt men när du nämner Tyskland så finns ju Moody båtarna, de har haft lite annorlunda lösningar

/ Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen aning om modellen, men du beskriver en Maxi 100 PS.

Njaaeee...  modellen jag söker har ett ännu mer utdraget tak som täcker hela sittbrunnen, medan sidorna är öppna i de bakre halvan ...........   Sedan är båten kompletterad med rattstyrning uppe på akterdäck, alltså ovanpå den aktre ruffen..

Men maxin ser trevlig ut men man ser de ganska sällan.......200 byggda, inklusive "vanliga" maxi 100, undrar hur många som är PS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...