Gå till innehåll
tisdag 21 maj 2024
Sun26

Sea ray 260/275 års 05, blöt matta i ruff?

Rekommendera Poster

Har blöt matta i ruffen nedanför trappan som aldrig torkar. Titta ner i hålet i trappan men ser inget,  vet någon om det går tex vattenslangar eller sitter någon tank under? Förslag?

Redigerad av Sun26

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kapell, vindruteläckage, pulpitfästen alt vindrutor som läcker. Mattan blöt så kan ju inte komma underifrån..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kapell, vindruteläckage, pulpitfästen alt vindrutor som läcker. Mattan blöt så kan ju inte komma underifrån..

 

Tack för svar men var dyngsurt förra veckan när det var ca 30 grader varmt o solsken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån koppling till det trycksatta färskvattensystemet som läcker?

Hade en liknande problem i min regal och letade som f-n tills jag hittade en koppling till färskvayyent över en meter bort som sakta läckte ut och vattnet letade sig fram mot en punkt i midcabin.

Om du har tryckvattenpumpen tillslagen en längre stund borde du då höra att den går någon sekund med jämna mellanrum då trycket sjunker, dvs det läcker någonstans.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ni använt duschen på toaletten? På min Wellcraft (jag tror att de flesta amerikanska båtar har samma system) så sitter vattenuppsamlingen för duschen under trappsteget och man måste ev slå på pumpen manuellt om det inte är en pump som startar själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte använt duschen så tror mer på färskvatten koppling, får leta efter det.

Menar du att länspumpen under trappstegen ska slå på manuellt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den gör inte det på min men det finns sådana att installera. På min så startar man den manuellt med en knapp inne på toan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Under trappan ner i ruffen har du kanske en papperskorg där mittensteget agerar lock?

Under denna papperskorg har du pumpen som pumpar ut bl a dusch vattnet, denna brukar sitta i en liten plastlåda.

Kolla så att denna funkar, alltå pumpen så att det inte står vatten i lådan som omsluter pumpen från duschen på toaletten.

När detta är kollat är det bara att kolla färskvatten ledningarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...