Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

SeaR

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    16
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om SeaR

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

348 profilvisningar
  1. Sent svar: Eftersom att sealand toaletter använder vatten från färskvattentank vid spolning, och för att du måste bryta vacum trycket för att få ut allt från holdingtanken, per automatik när man trycker ner pedalen för att bryta vaccumet så börjar toan att spola färskvatten
  2. Köpte nytt kapell inför 2014 års säsong, på just rekommenderat företag i tråden. Funkade alldeles perfekt. Dom kör med kampanjer då och då, vilket jag kunde utnyttja inför köpet. Om jag inte missminner mig, har jag ganska nyligen fått något erbjudsnde därifrån.
  3. Kolla med Sea Ray Center i Stockholm. www.searay.se
  4. Testa på Grundsunds Marina. Grymma pä allt gällande Mercruiser. www.mercurydelar.se
  5. Prova med Great Lakes Boat Top. Orginal kapell till dom flesta båtar (usa).
  6. Hej! Under trappan ner i ruffen har du kanske en papperskorg där mittensteget agerar lock? Under denna papperskorg har du pumpen som pumpar ut bl a dusch vattnet, denna brukar sitta i en liten plastlåda. Kolla så att denna funkar, alltå pumpen så att det inte står vatten i lådan som omsluter pumpen från duschen på toaletten. När detta är kollat är det bara att kolla färskvatten ledningarna.
  7. Precis som det första svaret du är det följande som gäller. Öppna Botteventilen i motorrummet Slå av färsvatten tillförseln på instrumentbrädan(färskvatten om det är en Sea Land toalett du har) Tryck ner forpedalen så att vacumet bryts, sedan vrir du om nyckeln så att meceratorn startar. Se till att inte köra maceratorn "torr" alltså förlänge. Om du har lampor som nivågivare på panelen på toaletten så släcks dom eftersom du tömmer tanken, jag upplever att det går ganska snabbt att tömma tanken. Lycka till!!
  8. Köpte ny båt inför säsongen 2013. Var väldigt tråkig i gelcoten. Köpte en riktig polermaskin på Biltema och la mkt tid på hela båten med autosol, avslutade med vax. Kanonresultat.
  9. Hej! Jag tycker att du skall gå för den nyare 260-275 sundancer. Dels slipper du fundera på dina tidigare frågor samt att min erfarenhet är att desto nyare, mindre grejande. Tror även att im du hittar rätt säljare för den större behöver du kanske intw betala 100.000 mer, utan kan kanske få ner den så att det är försvar bart.
  10. Om du hittar serienumret på motorn, så kan du ringa till en certifierad mercruiser firma, så hjälper dom dig med fakta om motorn. Eller så går du in på www.mercury.com och väljer partskatalog, och lägger in serienummret där, så söker den fram din motor/modell. Kan även vara bra övning ifall du behöver reservdelar, där kan du även bläddra mellan olika delar till just din motor.
  11. Kolla med Sea Ray i Stockholm. Sundstabacken 2
  12. Hej! Har efter vinterkonservering i höstas då jag bytte bränslefilter och råkade spilla lite bensin på golvet i motor rummet upplevt ganska nyligen att jag fortfarande har en svag bränslelukt i motorrummet. Jag hade förra veckan i samband med byte av sköldlager 2 stycken certifierade mercruiser mekaniker kollande runt motorn gällande läcka, vi hade även på tändningen så att bränslepumpen startade och fick upp trycket i ledningarna för att på så sätt identifiera ev läcka. Vi hittade ingen läcka kring motorn. Så nu återstår uteslutningsmetoden. Är det någon som har tips/ider kring var jag skall kolla. Båten är en Sea RAy 240 Sundancer med Mercruiser 5.0 mpi 2003
  13. Hej! Har på min båt en lampa som varnar om man sätter i landströmen fel, rätt irriterande om man har en vanlig stickpropp på förlängningskabeln för landström. Innebar att automat säkringen i varmhallen löste ut, nu har jag märkt stickproppen i varmhallen. Lampan på elcenralen lyser rött och benämningen är rivaliserande polaritet. Skall sägas att jag har en Sea Ray tillverkad för Europa. Men jag tror inget händer, utan att den enbart varnar.
×
×
  • Skapa nytt...