Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Gäst Flippermannen

Flipper 470Gt

Rekommendera Poster

Gäst Flippermannen

Jag kör en Flipper 470Gt o tycker det skulle vara kul med att dela andras erfarenheter som också har en 470Gt. Skälv tycker jag det är en perfekr dagsbåt för bad o dessutom väldigt stabil o rolig att köra. Hör gärna av er med frågor o erfarenheter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Flippermannen! Jag hade en 470GT en gång i tiden. Dock böt jag den några år senare till den lite större 535GT. Vad jag kommer ihåg av min 470GT var att motorn var felmonterad vilket resulterade i ett sprut bakom båten ungefär som från en vattenskidåkare som svänger. Fast båten var trevlig och gick lagom fort. Böt den mot 535:an på Flipper marin i Viggbyholm. /Anteman

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Flippermannen

 

Har själv en 470GT sedan 17 år tillbaka.

Körde först med Merc 50 4-cyl men har numera en 60ELPTO av den nya generationen.

Tycker båten är helt ok i mindre insjöar.

Lättdriven, planar redan vid 11-12 knop och toppar över 30 knop även med 6 pers ombord.

 

 

 

 

/H

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade en några år ! den går kanon i vattnet lättdriven OSV. men soffan på babord hade jag lite svårt för medpassagerarna tyckte den var kass att sitta i :roll:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att kolla på din sida, Hulten. Har inga bilder på den inuti, så det var kul att se och minnas. Kommer också ihåg den lite tokiga soffan på babord sida.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Dan

Hallå Hulten, Verkligen kul att se de stiliga bilderna på din 470GT. Det ser ut som du har underhållit den väl under åren, kul. Själv har jag haft min ett år bara, har ägnat helgen till att polera upp den samt lackerat om de svarta listerna runt fönsterna. Jag har kvar original kapellet (2 delat) till den som jag hämtatde ut ifrån kemtvätten i veckan. Hade låtet de bleka o impregmera det till mycket lyckat resultat. Går i tankar att sätta på en ny motor till våren då den gamla Mariner 50hk har gjort sitt. Evinrude E-Tec är det många som snackar om?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...