Gäst Maria1977 Postad 30 Juni , 2014 Hej Jag har startat ett detektivarbete för att hitta mina föräldrars båt som de byggde 1977. Jag har mailat diverse klubbar samt forum och har kommit en bit på vägen. Jag har fått följande Hittat ägaren från 2003-2009, samt dennes kontaktuppgifter men har ännu inte fått svar Vet att ägaren ovan sålde den till någon i Kungliga motorbåtsklubben men då jag inte får tag på ägaren 2003-2009 så vet jag inte till vem. Enligt Kungliga motorbåtsklubben finns den inte där, har bett dem kontakta sina medlemmar för att se om jag kan få napp den vägen. Kommer även vara med i Huddinge båtklubbs tidning i September, samt om jag har tur i veteranbåtarnas nummer 4. En kille i Dalarö kommer att ta med bild samt information på sjön i sommar, ifall han ser henne Jag och mina systrar vill gärna hitta Arkona, då min pappa fyller 70 i år och då han älskade att vara på sjön med mamma, och älskade denna båt så vore det den ultimata presenten, att han får se henne igen och kanske hoppa ombord. Han pratar mycket om henne, och jag vet att han skulle bli överlycklig. Denna information kan jag ge om henne Byggd runt 1977 på Erikssons varv på Ingemarsö av bröderna Eriksson Ägare 1993-2003 Sture Ägare 2003-2009 Roger Wikman Senast vetskap om klubb Kungliga motorbåtsklubben. Har även 2 bilder som jag bifogar Jag/ vi hoppas att kanske kunna få hjälp av er här. Det är en djungel och inte så lätt att veta hur man ska gå till väga. Tack på förhand, för all eventuell hjälp vi kan få Önskar er alla en trevlig sommmar Mina kontaktuppgifter är Maria 0733 77 03 66 Eller 0709 91 92 68 mariaschillstrom@hotmail.com maria.schillstrom@bbraun.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 674 Postad 30 Juni , 2014 Hej! Vilken fin present. Det skulle min pappa också ha uppskattat. Om du kan få tillgång till gamla matriklar från Kungliga motorbåtsklubben så kan du ju kolla vem som köpte båten. Be att få besöka dem och kolla igenom matriklarna. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 295 Postad 30 Juni , 2014 Har du tur är ägaren med i MYS. Om du har namn och/eller modell borde du kunna söka i deras matrikel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Maria1977 Postad 30 Juni , 2014 Har du tur är ägaren med i MYS. Om du har namn och/eller modell borde du kunna söka i deras matrikel. Hej Har även kontaktat MYS ,där fanns den inte Har nu bett Kungliga om dom kan skicka ut en förfrågan till sina medlemmar, men ska genast göra det ni skrev , att be att få se deras martiklar. Tack snälla för er hjälp =) Maria Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Maria1977 Postad 7 Juli , 2014 Hej Då har jag kommit en bit till på vägen och hittat ytterligare en ägare som jag inte lyckas få kontakt med Men, det är sagt att (från Roger Wikman) att han sett den för 2-3 år sedan mellan gröna lund och vasa museet Däremot så hittar jag vare sig en båtklubb eller någon att kontakta för båtplatser där. Är det någon av er som vet? Har googlat på allt jag kan tänka mig Båtklubb gröna lund Båtklubb Vasa museet Båtplats gröna lund Båtplats Vasa museet Båtar vid Gröna lund e.t.c. Ska försöka ringa igen, på de nummer jag fått av Roger De ägarna heter Anna Andersson samt Roger Karlsson, och är bosatta på södermalm. Inte direkt ovanliga namn, men har e post samt telefonnummer som jag hoppas är giltiga och att de lyssnar av sin telefonsvarare. Hojta till om ni vet något om klubbbar ext vid Gröna Lund eller vasa museet Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NimbNovan 2 Postad 7 Juli , 2014 Det ligger en gästhamn där, Wasahamnen.se. Kanske var där den låg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Maria1977 Postad 7 Juli , 2014 Det ligger en gästhamn där, Wasahamnen.se. Kanske var där den låg. Hej Tack ska du ha ska genast kolla detta =) //Maria Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser