Gå till innehåll
måndag 13 juli 2026
Gäst Maria1977

Söker mina föräldrars båt

Rekommendera Poster

Gäst Maria1977

Hej

Jag har startat ett detektivarbete för att hitta mina föräldrars båt som de byggde 1977.

Jag har mailat diverse klubbar samt forum och har kommit en bit på vägen.

Jag har fått följande

Hittat ägaren från 2003-2009, samt dennes kontaktuppgifter men har ännu inte fått svar

Vet att ägaren ovan sålde den till någon i Kungliga motorbåtsklubben men då jag inte får tag på ägaren 2003-2009 så vet jag inte till vem.

Enligt Kungliga motorbåtsklubben finns den inte där, har bett dem kontakta sina medlemmar för att se om jag kan få napp den vägen.

Kommer även vara med i Huddinge båtklubbs tidning i September, samt om jag har tur i veteranbåtarnas nummer 4.

En kille i Dalarö kommer att ta med bild samt information på sjön i sommar, ifall han ser henne

Jag och mina systrar vill gärna hitta Arkona, då min pappa fyller 70 i år och då han älskade att vara på sjön med mamma, och älskade denna båt så vore det den ultimata presenten, att han får se henne igen och kanske hoppa ombord.

Han pratar mycket om henne, och jag vet att han skulle bli överlycklig.

Denna information kan jag ge om henne

Byggd runt 1977 på Erikssons varv på Ingemarsö av bröderna Eriksson

Ägare 1993-2003 Sture

Ägare 2003-2009 Roger Wikman

Senast vetskap om klubb Kungliga motorbåtsklubben.

Har även 2 bilder som jag bifogar

Jag/ vi hoppas att kanske kunna få hjälp av er här. Det är en djungel och inte så lätt att veta hur man ska gå till väga.

Tack på förhand, för all eventuell hjälp vi kan få

Önskar er alla en trevlig sommmar

Mina kontaktuppgifter är

Maria 0733 77 03 66

Eller 0709 91 92 68

[email protected]

[email protected]

9ulri1.jpg24dlamo.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om vi antar att senaste ägaren bodde i närheten av Stockholm, och inte flyttat sen båten såldes, så finns det egentligen bara två personer med det namnet som det kan vara. En i Täby och en i Södertälje.

Till personen i Täby finns adress och två mobilnummer lätt tillgängligt. Till personen i Södertälje finns enbart adress. Har du försökt att skicka ett vanligt brev eller enbart försökt via telefon? Förlåt om det låter dumt, men ibland kan man glömma de mest självklara saker. Jag gör det ofta själv. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Maria1977

Hej, jag har kontaktat Roger, via telefon samt e post men inte fått svar. Ska ringa igen nästa vecka, vill inte vara för på så att säga.

Men får jag inte tag på honom så vet jag inte vem han sålde båten till , som hade den vid Kungliga Motorbåtssällskapet.

Där finns den inte enligt deras kansli.

Letar på så får vi se vart det leder

Tack för hjälpen så länge

Maria

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Maria1977
  • Medlemmar
  • 5 inlägg

Postad En minut sedan

Hej

Då har jag kommit en bit till på vägen och hittat ytterligare en ägare som jag inte lyckas få kontakt med

Men, det är sagt att (från Roger Wikman) att han sett den för 2-3 år sedan mellan gröna lund och vasa museet

Däremot så hittar jag vare sig en båtklubb eller någon att kontakta för båtplatser där.

Är det någon av er som vet?

Har googlat på allt jag kan tänka mig

Båtklubb gröna lund

Båtklubb Vasa museet

Båtplats gröna lund

Båtplats Vasa museet

Båtar vid Gröna lund e.t.c.

Ska försöka ringa igen, på de nummer jag fått av Roger

De ägarna heter Anna Andersson samt Roger Karlsson, och är bosatta på södermalm. Inte direkt ovanliga namn, men har e post samt telefonnummer som jag hoppas är giltiga och att de lyssnar av sin telefonsvarare.

Hojta till om ni vet något om klubbbar ext vid Gröna Lund eller vasa museet

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur har det gått i sökandet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...