Gå till innehåll
tisdag 23 september 2025
Ludde17

Ankarväska

Rekommendera Poster

hur funkar ankarväskor likt denna:

http://www.jula.se/ankarvaska-650142

Går de att hänga i aktern eller är de bara till för att frakta ankaret till o från båten? Eller att stå i båten.

Finns inget bra ankarhållare till vår bayliner så undrar om detta kan va en lösning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag har tvingats ta till den lösningen på min motorseglare i väntan på att jag kommer på hur jag skall montera ett ankarspel. Det sista hade jag ganska klart för mig, när killen som lyfte upp min båt härom den kom med en modifiering till en gammal ide jag haft.

Nu vet jag plötsligt inte hur jag skall lösa problemet. Bägge systemen har sin nackdelar, men den nygamla ideen har klara fördelar.

Anledningen till att resonemanget med truckföraren var att min  ankarväska sett betydligt mer än sina bästa dagar. Den kommer helt enkelt inte att hålla ihop en sommar till.

Tack för tipset. Väskan hos Jula kostade ungefär hälften av min väska kostade i fina marinbutiken för 5-7 år sen.

Jag har  min Väska hängandes i aktern på båten och stuvat ankarlinan i den,

post-53310-0-87913800-1403196578_thumb.jpg

post-53310-0-70850200-1403196580_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Använder också min till ankarlinan och den hänger på akterpulpit. Har inte en tanke på att knö ner ankaret där för till det är den för klen.

Mvh Jocke.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...