Gå till innehåll
torsdag 14 augusti 2025
Pauce

Kan spänningsfall göra att kylbox ej startar?

Rekommendera Poster

"De tänger som följer med färdiga satser med flatstift landar lämpligen på botten i hamnen fortast möjligt."

Jag tycker att de funkar bra att skala kabel med men jag pressar med en bättre tång.

Den HÄR typen av skaltång är bäst, skadar inte ledarna och mycket praktisk när det är lite trångt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är den tillräckligt kraftig att pressa fast kabelskor också?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag påstod aldrig att den är bäst. Bara att den fungerar helt ok. Den skadar inte heller ledarna och jag tycker det är onödigt att kasta ett fullt användbart verktyg. Jag pressar dock aldrig med den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är den tillräckligt kraftig att pressa fast kabelskor också?

Tror inte det men jag har aldrig provat, jag använder enbart isolerade, rullpressade kontakter och då behövs en riktig tång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag påstod aldrig att den är bäst. Bara att den fungerar helt ok. Den skadar inte heller ledarna och jag tycker det är onödigt att kasta ett fullt användbart verktyg. Jag pressar dock aldrig med den.

Och jag sa aldrig att billighetstången var dålig ;) Den är faktiskt ganska bra att skala med och betydligt bättre än kniv eller avbitare. Nackdlen är att den är lite klumpig och att i trånga utrymmen är det lätt att dra i knogarna ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...