Paprika 2 Postad 26 April , 2014 Jag ska köpa en ny gummibåt inom kortegen är 3,20 m och tänkte då satsa på en bättre båtmotor, kollade på nya motorer och hittade en 8 hk från Yamaha. Det stod att max effekten får vara Max 11 kW på båten. Kan jag ha en 8hk på båten då jag vet inte själv vad kW betyder vad är Max hästkraften som jag kan ha på båten? Skulle vara sjukt tacksam om ni kunde svara på mina frågor ! Mvh Lucas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 26 April , 2014 11 kW blir närmare 15 hk så 8 hk funkar med råge med avseende på tillverkarspecen. Är det fyrtakt på motorn samtidigt som du vill ha lite fart så kanske du till och med ska blicka bortåt motorer över 10 hk - alltså såtillvida du inte redan köpt 8-hästarna (kommer gå grejt med denna också) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paprika 2 Postad 26 April , 2014 Okej tack för hjälpen tror att jag kör på 8hästarn 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paprika 2 Postad 26 April , 2014 Okej tack för hjälpen tror att jag kör på 8hästarn 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser