Nybbe79 7 Postad 22 April , 2014 Hejsan. Någon som har ett sådant lås? Är det lätt att låsa trailern medans den sitter på bilen,eller är det trångt? Hoppas förstår min fråga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 22 April , 2014 Hej, Jag hade ju inte testat förra gången du var inne på samma ämne - om jag förstår rätt:) Nu har jag testat och det fungerar perfekt, kan rekommenderas. Klass 3 också. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 22 April , 2014 Haha, läste nyss den tråden tackar för tipset, beställde ett blått idag, försäkringsbolaget kräver klass 3 så lika bra att göra som dom säger:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 24 April , 2014 Så, har nu fått mitt lås och provat det, var riktigt smidigt. EsoxDalbo: Glappar ditt lås också när trailern är påkopplad på bilen? mitt gick att dra fram och tillbaka ganska långt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 24 April , 2014 Hej, Nu står trailern på annan ort, men spontant när jag tänker efter så är svaret nej. Låsbulten som sitter bakom dragkulan och "fejkkulan" sitter ganska tajt. Jag ska dra i mitt nästa gång jag har det på bilen och återkommer med rapport angående eventuellt spel... Jag har den gröna varianten och med den följde ett antal olika varianter av bultar, men då den jag fick att passa i första läget verkade bra har jag inte tittat närmare på medföljande alternativ. Kanske det finns någon annan i lådan som gör att det sitter bättre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 24 April , 2014 Aha, jag fick bara med en bukt som går igenom låset, fick med två bult med olika längder som sitter genom handsken, mitt sitter riktigt löst... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 24 April , 2014 Hör med säljaren vad de har att säga om passningen på låset. När jag köpte denna gång så tog jag med mig trailern, vis av mitt misstag förra gången då jag trodde att mitt gamla skulle fungera... Skramlar det inte för mycket och inte utgör stöld- eller skaderisk på trailer/bil/lås så går det kanske att leva med(?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 24 April , 2014 Ojoj, när jag och min far stod och pratade vid trailern så small hela bulten av som man skruvade på knäckmuttern,drog den inte alls hårt, tur det inte hände när man var ute och åkte, har mailat firman som jag köpte det ifrån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 24 April , 2014 Aj då, låter inte bra, kan kanske ha att göra med att det satt som det gjorde. Du får gärna komma tillbaka med vad det berodde på. Mitt har fungerat bra de gånger jag har använt det, men kan vara bra att veta anledningen om det är något speciellt att tänka på vid användning. Hoppas att det löser sig på bästa sätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 24 April , 2014 Absolut, känns som något farbikationsfel, en tjock bult ska ju inte bara gå av så där lätt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser