Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Nalleson

Seacat - rib, någon som har erf av märket?

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som har erfarenhet av RIBen Seacat (går under namnet Stingray på bl.a. Sydafrikanska marknaden)? Funnits i Sverige ganska länge nu och ger ett bra intryck vid provkörning.

Kikar på en 7,5 m m 300 hk Suzuki.

 

Har haft andra Ribbar innan o likaså större motorbåtar, men tröttnat o vill bara ha en cool båt till rätt pris för snabba turer lite då o då. Valt bort anytec o xo då frugan absolut vill ha RIB igen.

 

Tacksam för seriösa svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

her i Sandefjord, Norge finns den norska importören av Stingray.

 

Dom är solida, och enkla. Styva skrov og bra byggt i skrovet. Dog lite "engelska" med lite tjockt med plast, som i och för sig inte är så dumt. 

 

Går bra i sjön. Utan att vara racing snabba skrov.

 

Lokala dykarklubben har haft och har flera.

 

Dom levereras som halvfabrikats - så importören gör mycket av montering. Kolla att dom har gjort bra jobb! Det kan vara beroende av dennas kompetens och noggrannhet och val av produkter i inredning om resultatet blir bra.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en kompis som köpte en Seacat för några år sedan, tror det är en Seacat 7,5.

 

Den har iaf en Suzuki 250 hästare och går riktigt fint, vi var ute i höstas med den i styv kuling och min oro  gick över snabbt trots att vi marchade en bit över 30 knop. 

 

Instämmer nog med föregående inlägg, ingen lättviktsrib men känns rejäl och stabil och tror den toppar runt 50 knop vilket är gott nog enligt mig.

 

 

// 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...