Gå till innehåll
tisdag 30 april 2024
MagnusC

Kapell

Rekommendera Poster

Hej alla Marieholm Catalina M22 - ägare. Mitt kapell börjar bli lite dåligt så jag pratade med en Norrman på båtmässan i Älvsjö ang detta. Han erbjöd sig att sy ett nytt kapell för 9690 kronor. Bågar ville han ha 1800 kr för. Vet inte om det är ett bra pris. Han sa sig ha alla mått men ville ändå att jag skulle kolla måtten själv för säkerhets skull. Mått som han hade, samt instruktioner kan ses på bilden som jag bifogat. Han som skulle sy kapellet heter Alf Hansen och nås på telefon ( 47) 72 59 60 90 (OBS Norge!) alt mail alf@alfhansen.no Är det någon annan som hittat billigare ställen att sy kapell på? Mvh Magnus

post-5247-1394234353,6349_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bäste landkrabba, Nog är det väl så att du sedan länge är gift? Vidare äger väl ert hushåll en symaskin? Kapelltyg finns från 300kr/m3. För 9690 kr torde det således gå att sy ett kapell stort nog till Silja Serenade? Lycka till /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Magnus! Om 9700 kr är dyrt eller inte för ett kapell kan bara du avgöra. Men som en referens så kostar ett fabrikstillverkat kapell för en styrpulpetbåt i 5 metersklassen mellan 8000 och 11.000 kr beroende på båtens fabrikat. Då inkluderar bågarna men monteringsarbetet (på båten) brukar tillkomma. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla att han menar svenska kronor och inte norska. Annar blir det ungefär en lax till... /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Billigt eller inte..... Det finns olika kvaliteter på duken, ska du sedan ha plastfönster på kapellet så ökar priset. Tänk dig att det nya kapellet av god kvalitet håller ca 10år. Detta betyder 10 år utan läckage och problem etc. Ofta så kan knapphol osv skilja från båt till båt så ett skräddarsytt kapell som kapellmakaren måttat själv passar alltid bäst. Jag kan rekomendera Matte på Alfa bilklädsel i stockholm, han har sytt flera kapell till mina båtar, alltid första klass jobb.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej du. Jag hade en Marieholm Catalina M22 sommaren -02.Jag fick tag i en kille i Alingsås-trakten,som använde mina gamla bågar och sydde upp ett nytt kapell för 5500:- Mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...