rwider 0 Postad 4 April , 2014 Hejsan, behöver lite värderingshjälp då det snart är dags att lägga ut båten till försäljning.. De flesta båtar i min "klass" har 5.0/5.7 Mercruiser med förgasare och Alpha drev. I min sitter det en 7.4MPI och Bravo 3 drev. Hur mycket extra är det värt?Någon som kan ge en uppskattning?Dels större motor, men kanske främst insprutningen? Bättre drev, styrmöjligheter m.m. MvhRolf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Los_capitanos 26 Postad 4 April , 2014 Hej, Ett sätt att hitta rätt läge skulle kunna vara att jämföra USA priser och använda skillnaden på din båt. Hoppas du hänger med på hur jag menar, det är knappt jag själv gör det...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jari_L 15 Postad 4 April , 2014 Hur som helst är ju inte ett alphadrev och en 7,4 nån bra kombination. Förmodligen olika tycken om det men bravo värderar jag personligen väldigt mycke högre om man har tung båt eller stor motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jari_L 15 Postad 4 April , 2014 Sorry!Läste frågan fel! Håller på bravo i vilket fall!Ett mycket trevligare drev.;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 5 April , 2014 Ditt motor o drivlinepaket kostar mer än 100 k mer än förgasarmotorpaket med alpha men det är så mycket mer faktorer som påverkar priset på båten. Så du får helt enkelt titta på de övriga annonserna o se skick samt utrustning o jämföra med din titta även på liknande fabrikat och i hela sverige så borde du få en hyfsad bild. Tyvärr får man inte igen pengarna på ensådan investering båtar är ett stort svart hål för pengar. Idag får man grymt mycket fin båt för 200-300 tusen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser