Gå till innehåll
fredag 26 juni 2026
rwider

Värdering

Rekommendera Poster

Hejsan,

behöver lite värderingshjälp då det snart är dags att lägga ut båten till försäljning..

De flesta båtar i min "klass" har 5.0/5.7 Mercruiser med förgasare och Alpha drev.

I min sitter det en 7.4MPI och Bravo 3 drev.

 

Hur mycket extra är det värt?
Någon som kan ge en uppskattning?

Dels större motor, men kanske främst insprutningen?

Bättre drev, styrmöjligheter m.m.

 

Mvh
Rolf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ett sätt att hitta rätt läge skulle kunna vara att jämföra USA priser och använda skillnaden på din båt. Hoppas du hänger med på hur jag menar, det är knappt jag själv gör det......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur som helst är ju inte ett alphadrev och en 7,4 nån bra kombination. Förmodligen olika tycken om det men bravo värderar jag personligen väldigt mycke högre om man har tung båt eller stor motor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sorry!Läste frågan fel! Håller på bravo i vilket fall!Ett mycket trevligare drev.;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ditt motor o drivlinepaket kostar mer än 100 k mer än förgasarmotorpaket med alpha men det är så mycket mer faktorer som påverkar priset på båten. Så du får helt enkelt titta på de övriga annonserna o se skick samt utrustning o jämföra med din titta även på liknande fabrikat och i hela sverige så borde du få en hyfsad bild. Tyvärr får man inte igen pengarna på ensådan investering båtar är ett stort svart hål för pengar. Idag får man grymt mycket fin båt för 200-300 tusen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...