Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Torpedo

THE Boat.......

Rekommendera Poster

Kunde inte låta bli! Man spelar inte i rätt division men drömma har alla råd med.... Längd: 80 fot! (24m) Vikt: 60 ton (varav 20 ton diesel) Effekt: 6000 hkr (4*MTU V12 a' 1500 hkr) Propulsion: 4st trimax surfacedrive via 2-växlade ZF backslag Fart: 52 knop på 1:an och 68 knop på 2:an. http://zf-marine.com/ZFR/Surface_Drives/index.cfm?PID=ACF&Page=Boat_Concept

post-8133-1394234353,1368_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:-nojd Sicket monster! Själv skulle jag vara nöjd med en Askeladden 805 Commuter med extra allt. Räcker bra i mina drömmar. Kanske blir en sådan när lottoraden går in.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SATAN VAD GRYMMMMM!!!!! VARFÖR ÄR JAG SÅ FATTIG!!!!!! :cry:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm jag tror det var det fartyget som försökte slå ett jorden runt rekord 2002 om jag inte minns fel......Fin båt, hade vart nåt och lägga till med hemma....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

(Det var killen med företaget Virgin som har det rekordet med en annan båt.) Den här båten har 2st andra V-rekord, Montecarlo-Venedig samt Montecarlo-London. Det är Fabio Buzzi som har konstruerat båten. Det är egentligen han som är pappa till mycket utveckling i fortåkarbranschen. Tex: Seatek diesel, Trimax surface drive, och nya principer för stegbotten. Många konstruktörer kommer med revolutionerande stegbottnar som man i själva verket har plankat från Buzzi. Det finns ganska mycket intressant teknik på den här sidan: www.fbdesign.it

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej Virgin killen slog rekordet över atlanten, den här båten försökte slå jorden runt rekordet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...