jokar 0 Postad 10 Mars , 2014 Hej! Jag behöver spruta in plast i en spricka i taket. Det är innertaket som det gäller. Finns det någon plast (polyester eller epoxi) som är så trögflytande eller snabbhärdande att jag kan spruta upp den i taket och att den i princip stannar där på plats? Någon som har erfarenhet av liknande: provat att blanda mikroglasballonger med polyester? Använt mer härdare än angett? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marinjohan 15 Postad 10 Mars , 2014 Du kan blanda polyestern med talk till önskad trögflythet. Det går att få så trögt att du kan spackla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 10 Mars , 2014 Låter superbra! Var köper man talk och vad är det för något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marinjohan 15 Postad 10 Mars , 2014 Finns på t.ex SEASEA http://seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=9113 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 10 Mars , 2014 Spackel som görs med mikroglasballonger och polyester är betydligt mer lättslipat än om man använder talk. Talk blir starkare och ger en finare yta. För att få det att härda lite snabbare kan man blanda en “racersats” med lite extra härdare men testa först, det färdiga spacklet får inte blir gul/brun! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 13 Mars , 2014 Vad är det för fel på vanligt epoxispackel eller polyester om man nu önskar det? Nu vet jag ju inte vilken typ av spricka det är men en bild vore inte fel. Är det för att täta eller förstärka, finns det risk att materialet rör sig kanske det behövs förstärkas med några lager glasfiber. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 563 Postad 13 Mars , 2014 Man kan ofta trycka in även lite mera flytande produkter och snabbt tejpa för lagningen innan det man tryckt in hinner rinna ut. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser