endurolistan 0 Postad 11 Mars , 2005 Ska byta båt och har tittat på Sea Ray 268 Sundancer 250 SD. Har även tittat på Bayliner 2855, bred. Har hittat en Sea Ray 25 Sorrento som ser(?) välldigt fin ut och ska titta på den i morgon. Har läst några negativa omdömen om denna modell här på bryggsnack (tungdriven, trång) och undrar om det finns fler åsikter om denna model? http://www.blocket.se/view/4528806.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0 /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 11 Mars , 2005 268:an är en fin båt, likaså 2855. 25 Sorrenton har jag ingen erfarenhet av men 268:an har jag åkt i många ggr. Fördelen med Baylinern är att innerutrymmet är bättre disponerat, samt att den förmodligen är billigare i inköp annars så skiljer det inte så mycket (samma motorer etc). Om det blir en Bayliner så skall du gå med i vår klubb http://www.baylinerclubsweden.se Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hulten 0 Postad 11 Mars , 2005 Vet inte om Sea Rayen är mer tungdriven än andra lika stora midkabinare men i sommras åkte jag en del med en 250 SD bestyckad med 7,4 samt bravo3. Den var rätt pigg trots 4pers och semesterpackning. Slukade ca 2 - 2,2liter/dist i snitt på långsemester. Har kikat en del på 268 också och fördelen med den är dinetten under däck, denna har dock mycket begränsad takhöjd samt bredd, i praktiken sitter man bara två där varav den ena måste vara ganska kortväxt. Lycka till med båtköpet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
endurolistan 0 Postad 12 Mars , 2005 Båten var väldigt fin invändigt, omklädd både dynor och tak samt fina träarbeten. Blev lite besviken på utrymet akteröver. Tyvärr var skrovet uppskrapat i fören, ca två dm gelcoat borta in till glasfibret. Troligtvis har det skrapats bort vid upptagning då båten ligger närma tvärbalkarna på trailern. svårt att fixa? Känns som en bra båt, men.... 295 tusen ?? :-/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser