Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Jonas-a

Köpa regnställ?

Rekommendera Poster

Någon som vet om Ålesund regnkläder (oljehyre?) finns att köpa i Stockholm någonstans?

Om inte, var kan man prova Grundéns regnkläder? Eller finns det något annat fabrikat som är lika bra?

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går ju inte att lägga in länkar från telefon eller surfplatta, annars hade jag gjort det nu (det lär gå i nya plattformen som presenteras till mässan...), men om du går in på t ex Grundéns hemsida så finns det en lista över återförsäljare. Personligen tycker jag att den typen av regnställ är lite... hmmm... medeltida, men det finns säkert fördelar med det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör grundéns på jobbet (jobbar som snickare) funkar finfint, de flesta Tools handlarna brukar ha sånt hemma. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi tröttnade på alla seglarkläder som skulle tåla regn men höll inte tätt. Sen tog det evigheter att få dem torra. Vi började kolla på Grundens och slog till i våras. De är verkligen kanon både vind och vattentätta till en mycket rimlig kostnad jämfört med alla Hi-Tech seglarkläder. Obs Vi är under 40 smiley.

Jo man blir blött på insidan om man rör på sig men när det regnar brukar man ofta sitta stilla och sura. När solen kommer fram torkar de snabbt. Vi provade på Naturkompaniet, de hade inte den modellen(Sandhamn) som vi vill ha men vi fick hum hur stora de var i storlekarna.  Jag mailade Grundens och fick en lista med återförsäljare i Stockholm(bifogad som bild).

 

post-10019235-1394237724,0612_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...