Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
hflife

Någon som vet

Rekommendera Poster

Något som vet vart denna båt är byggd? Har precis köpt detta skrov utan motor. en del säger att det är en wrangler en del Boghammar Vad säger du ?-) Tacksam för svar Eller var man kan söka, har sök igenom nätet!

post-7958-1394234348,2849_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

jag tror det är en snöiglo??? :lol: :lol:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu var du dum gå och drick öl med dig :mad:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

väntar till fredag sniffar bara förnissa på veckan :cry: :cry:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kör två komp epoxi det biter bättre! :shock: :shock:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stämmer! Välvd ruta och lite bullig motorhuv? (Hade en -19 princess med kantig ruta.)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja hflife. Har du tagit reda på vad det var för motor du hadde på gång? Ricky. Saltsjö-boo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej ricky man finner dig far man en söker! du måste gilla internet alla fall på vintern :-) Lagt ut lite mera bilder på fendern.se kolla där Jag har inte köpt någon motor ännu, men letar efter seriösa säljare det är så mycket nyrenoverat skräp därute :-? man måste få tag i bra folk! Men det jag är ute efter är en v8 på ca 350-400 hp komplett. Jag har skickat mail till boghammar marin idag ang info om båten, kanske kan man få lite info där. Ha det. Sjöbusen

post-7958-1394234351,421_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja.. Den där kattan e ju helt min stil... Var hittade du den? Ricky.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gäst

Det var många som byggde denna typ av båtar på 70talet. En vild gissning är Smiler. Byggdes av en som heter Bo Uddgård i rättvikstrakten. Kanske jag är helt ute o cyklar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst F

Ser ut som en Smuggler 18 tycker jag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror Boghammar bara bygger i aluminium?? Hoogan,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

den ser ju aldeles för liten ut för att vara en joker 19 princess ? ser snarare ut som en joker 16 princess

 

 

 

 

MVH Beppo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sista båten på bild är en joker 19 Boss, som har den rundade kosta rutan.

Fördäck är alldeles för kort för att vara en Joker 16.

Den ser absolut inte ut som en smuggler 18, har en sån själv, så den kan jag varenda vrå på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vore intressant att veta om hflife har fått reda på vilken båt det är.. nu efter fem år efter att frågan ställdes..

Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej några år senare... vi fick reda på bra info samt bra bilder om denna skönhet, som vi tyvär med stor sorg inte har kvar... Fick tyvär sälja den för en billig peng då polaren inte orkade med renoveringenSkäms

Här är mer info om vad jag fått reda på

Det är en förlängd Wrangler kallad Dobberman.

Citat ur fenders forum

(Två av mina kompisar har ägt denna båt. Den ena byggde den och då gick den med en cheva 400 men i runda slängar 50 knop. Därefter byggdes den om för utombordare johnson 225 -85 med planade toppar och noskon. Därav bracket. Klockades som bäst till 60 eller 61 knop. Det är inte bara en förlängd mirage, den är breddad också och om jag minns rätt så provkördes båten med utombordare och vobblade så in i vassen så den togs upp och botten byggdes om baktill. Den fick en så kallad planing pad som en skida längst bak. Jag skulle vilja påstå att denna båt är helt underbar att köra... Maila om du vill ha fräscha bilder på den så scannar jag några. Har 2 i garaget som jag tittade på igår)

Följ denna länk och läs mer http://forum.hamnen.se/prat-om-motorbatar-och-motorer/8673-nagon-som-vet-snaella-3.html

Skulle gärna köpa tillbaka denna idag om jag visste var hon fanns så om du vet hör av digGlad



Senast ändrad av hflife | 11 januari 2010 | 12:22



Senast ändrad av hflife | 11 januari 2010 | 12:28

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...