Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
draco

avgaslimpa

Rekommendera Poster

Hej undrar vart man kan hitta typ(trimavgaslimpa) någonstans? Jag hittade rostfria men dom kostar 24000 till volvo b23.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vælkommen till fortåkarværlden. Jag tror fortfarande det blir billigare och bættre att byta till en større motor. Det kan vid førsta anblicken vara svåtr att se lønsamheten i detta men jag lovar att slutekonomin blir betydligt bættre på detta sætt, inte minst andrahandsværdet på båten då du ska sælga den. Dessutom får du oslagbart bættre driftsækerhet med en riktig motor och kan ægna sommaren åt att åka i stællet før att mecka. Ja-ja, jag vet vad du tycker om detta och jag håller med om att det ær kul att prova sig fram och se vad man kan få till sjælv. Men tyværr ær min erfarenhet att det kan vara otroligt svårt att sælja en standardbåt med trimmad motor så det ær en osæker investering. Annars så kan det nog vara svårt att hitta dessa rostfria mantlade extraktorrør begagnade sedan dom tillverkas i mycket begrænsad upplaga (se priset) och dom i stort sett endast køps av tævlinsåkare och således følger motorerna. Dessutom blir ljudnivån med dessa vældigt høg så man anvænder sig av ljuddæmpare som ofta sitter på tværs øver akterspegeln. Hoppas du finner en bra løsning. MVH. Ricky.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...