Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Gäst Chasing

På jakt efter en 50-hästare

Rekommendera Poster

Gäst Chasing

Hallå mina vänner! Har letat överallt på internet och gör det fortfarande. Blocket, marinbörsen, båtbörsen ja allt som finns. Har inte hittat någon 50-hästare som jag vill ha. Har tänkt mig en begagnad från 80-talet. Någon som har hittat på något annat ställe eller vet någon som har sådana motorer?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men är bara lite nyfiken på varför du vill ha just en 80-talare? Är det av någon teknisk orsak eller är det ekonomiskt? Blev som sagt bara nyfiken, men hoppas att någon kan hjälpa dig lite mer konkret. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Chasing

Hello! Jo det är nog just ekonomiska skäl. Tycker det känns på något sätt väldigt mycket att lägga ut kanske 30 000:- på en båtmotor just för tillfället! Känns lite mer som att båten passar bättre med en lite äldre motor! Men hade man haft en sjö att ösa ur så hade jag nog köpt en ny....:) Ha en härlig sommar så ses vi på sjön...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, priserna på både båtar och motorer är rent vansinniga! Samtidigt får du ju en ganska mycket fräschare motor om du går upp på 90-talet. Man brrukar säga att vid runt 8-10 år så börjar en utombordare bli lite gammal. Och du ska ju ut på sjön = sjösäkertestänkade är viktigt. Jag vet ju inte var dun ekonomiska smärtgräns går, men om du talar om det kanske det kan vara lättare att någon kanske kommer med ett konkret förslag här. Sedan kan du ju även annonsera här i maringuiden under rubriken Båtannonser. Lycka till! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Chasing

Hallå... Jo det klart att en 90-talare hade varit bättre och egentligen det jag är ute efter...om man lägger en nivå på kanske 13 000:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade du länken jag skrev högre upp??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Chasing

Kollade men har sett den förut! Är inget intressant!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, tyckte den verkade passa din plånbok och önskemål ang 80-talare :-/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just 30-70 hk, sent 80- och tidigt 90-tal är ruskigt poppis och svåra att få tag på i bra skick. Jag hittade ingen privat när jag skulle köpa nu tidigare i vinter, och tog hjälp av telefonkatalogen för att få tag på en. Bor i skåne, så jag ringde de flesta här i skåne samt blekinge för att se om någon hade en, men det var ruskigt dåligt. Långt om länge hittade jag en, med garanti o allt... Skam den som ger sig, köp inte första bästa som dyker upp bara!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst chasing

Tjena igen! Ingen här inne som har en över kanske? vill ha en 40-50 hästare årsm 84-90

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Chasing

Tack för tipsen! Mercuryn hade kunnat vara något men jag har redan haft en sådan...vill ha en som är lite mindre...dom är juh så grymt stora känns det som när dom är 4-cylindriga! Letar dagligen på blocket så vi får hoppas att det dyker upp något! Men jag tänkte att det kanske var någon som hade garaget fullt med motorer men som inte orkar sätta ut dom på annons...givetvis ärliga motorer snackar vi nu! Kanske inte ses på sjön ändå då...:-( Ha de gott...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om Mercuryn ÄR en ärlig -85'a så är den 3-cylindrig!!! 1985 kom den nyare modellen som fanns ända upp till 1993 eller nått sådant vill jag minnas! Den ska inte se ut som de gamla 70-talarna om jag har rätt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...