Gruslund 0 Postad 9 Juni , 2013 Tjena! Jag har skaffat en liten motorbåt utan motor men vill nu skaffa en motor som passar båten, men vet inte vad som passar bäst. Båten är 3,5 meter och väger inte så mycket. Är det någon som vet vad som passar bäst? Skickar med en bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillip 0 Postad 9 Juni , 2013 40-60hk borde nog vara lagom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 9 Juni , 2013 Jag skulle låta akterspegeln få säga sitt i detta sammanhang. Dra, slit och knacka i den innan du krokar på något över 40 hk. Tjock plastad eller trött plyfa(?). Lär gå som ett spjut redan med 30 om du inte väger bly. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Toppi 2 Postad 10 Juni , 2013 Ja, jag skulle tro att redan med 15 Hk lär fartvinden få ögonen att tåras, med 30 Hk blir det en racer. Borrhål i akterspegeln brukar avslöja dess status. Kanske skall det ändå borras i några akteröglor att fästa skidlina i eller annat option ? Om spånet som kommer ut ser ut som mörkt, fuktigt snus eller om det rinner ngt som liknar kakao ur hålet är akterspegelbyte nära förestående. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser