Gäst Weber Postad 8 Juni , 2013 Var finns det uppgifter angående äldre Lohi båtar typ 420 425 430 öppna styrpulpetbåtar. Det finns mycket sådana båtar men inga uppgifter att finna angående vilka motorstorlekar dom är specade för mm mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 729 Postad 8 Juni , 2013 Lohis website verkar ha försvunnit. Mitt tips är att leta fram likadana båtar på olika säljsiter och se vilka motorer båtarna säljs med. På finska nettivene finns för tillfället ett åttiotal Lohi-båtar till salu. Leta fram din båt bland dem och se vilka motorer de har. http://www.nettivene.com/lohi Annars brukar också finska båtar ha en typskylt med maxrekommendationerna, fast de brukar ju försvinna med åren... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ronny53 0 Postad 13 Augusti , 2013 Jag har också köpt en liten Lohi styrpulpet, kanske 410, men hittar inga uppgifter om den. Finns en skylt där bak där det står tryckt: Valmistaja 131, 19770 Valittyla, 910-77341 vaihde. Vad får man ut av detta? Någon här som kanske vet? Skickar med en bild på båten ifråga. Tack på förhand................. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 729 Postad 13 Augusti , 2013 Fri översättning: Valmistaja 131 = Tillverkare 131 19770 Valittyla = Kolla om det inte står Valittula som är ett samhälle några mil söder om Jyväskylä. I så fall är det postadressen... Vackra traketer i insjöfinland. 910-77341 vaihde är telefonnumret till företagets växel. Inte mycket glädje av den infon antar jag, men alltid något :-) Bilder skall vara ganska små för att kunna laddas upp på maringuiden. Jag brukar reducera bildstorleken till 800x600. Lite 1990-tal, men då funkar det i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ronny53 0 Postad 14 Augusti , 2013 Tack så mycket för svar. Är ju alltid roligt med lite historik, även om det inte är en dyrgrip. Vet du kanske hur gammal den kan vara och vilket beteckning den har. Kul med alla svar. Hoppas denna bilden kommer in. ................... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser