Chha 19 Postad 30 Maj , 2013 Jag har en högtalare med 220v kontakt som ger 14v till högtalarna, vad händer om jag byter kontakten till ett 12v cigg? SKulle det funka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 302 Postad 30 Maj , 2013 Varför vill du mata en högtalare med 220V spänning? Är det så att du har en förstärkare med inbyggd högtalare så är det ingen bra idé att bara byta ut kontakten på sladden. Vad du kanske kan göra är möjligvis att koppla på en kabel efter spänningsomvandlaren inne i apparaten. Men för att ge mer så behövs betydligt mer info från dig. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 51 Postad 30 Maj , 2013 Jag antar att du menar att du har en 220V AC adapter som ger 14V DC ut till det du kallar högtalaren som jag antar är en högtalare med inbyggd förstärkare. Kommer med största sannolikhet att gå finfint. Friskt kopplat , hälften brunnet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chha 19 Postad 30 Maj , 2013 Precis så en AC adapter som ger 14V, ok då testar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser