Kjell64B 0 Postad 16 Maj , 2013 Har en Johnson Pump F5B-8 10-24073-1 F1 som läcker och försöker byta impellern, eller snarare packningar och stefan, men har svårigehete att få loss den. Finns det några trick? Borde den lossna lätt? Är just nu på jakt efter en reservdelskitt 09-45585 men måste ju först få loss den gamla impellern! Du kan svara på finska eller engelska om du vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 16 Maj , 2013 Jag håller mig gärna till svenska om det är OK? Impeller kan ibland fastna ganska rejält men det brukar alltid gå att knäcka ut den med 2 skruvmejslar, speciellt som du har pumpen lös nu och kommer åt ordentligt. Spreja lite med nåt lösande i axelspåret och låt stå ett tag så kommer den säkert den. Skulle det mot förmodan inte lyckas så finns det speciella impelleravdragare att köpa hos Johnssonpump, fast det borde inte behövasi detta fallet. Jag har en du kan få låna om du finns i V:a Götaland. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjell64B 0 Postad 16 Maj , 2013 Ok, tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minuten 9 Postad 16 Maj , 2013 Göteborgd marincenter hjälpte mig att betälla delar till min johnssonpump. hör med dem om de kan beställa dem åt dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjell64B 0 Postad 17 Maj , 2013 Vad är detta? Den svarta grejen är ju en steffa packning men den vita grejen är ganska illa däran, men vad heter den och hur får jag tag på den? Impellern satt riktigt hårt fast. Blev tvungen att värma och ta i ordentligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser