Gå till innehåll
tisdag 14 maj 2024
GustavKarlsson

Tändspole mercury 200 20 hk -73

Rekommendera Poster

Tjenare! 



nu när våren är här blir man extra sugen på att damma av den gammla motorn och hoppas på en mycket bättre sesong än förra. Motorn gick bara på 1 cyllinder i slutet av sesongen och det gjorde att jag inte kunde vara ute nästan något... och efter att ha mätt tändspolarna kan jag mäta avbrott i den vars cylinder inte går och jag har även testat att byta plats på spolarna och problemet flyttas vidare alltså är det spolen som det är fel på men att hitta en ny till en så gammal motor känns helt omöjligt så nu undrar jag om jag kan ta någon annan form av tändspole typ från moped.. gräsklippare osv ja ni fattar ! 

Tacksam för idéer och svar 







Mvh Gustav Karlsson

post-10020302-1394237419,5871_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

här är en bild på spolarna kanske inte bästa men om någon vet får ni gärna berätta vad det är för Volt in på spolen och även UT :)

 

post-10020302-1394237419,6424_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns tändspolar å best till din motor pris 394:- eller 777:-  beroende på vad du har för motornr på motorn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja okej jag får kika på det. vilken hemsida är det ? vad tror ni om iden att ersätta den med en spole från något annat om vi tänker rent funktionsmässigt nu och inte på hur jag skall få fast den osv ? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nä de är ingen hemsida jag har till gång till mercurys reservdkatalog.ang annan modell av spole tycker jag inte du ska tricksa med .spolen kan du best hos närmaste mercury återförsäljare eller marinshopen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...