tindritus 0 Postad 29 Januari , 2013 Någon som har erfarenhet av dessa motorer? Blev lite sugen på att konvertera från 7,4 bensin till 330hp diesel.Den stora frågan hur hållbarheten är? Ljudvolym på motorn är också ett frågetecken, bensinaren går ju nästan ljudlöst på tomgång men dieseln?? Skulle vara intressant med input från någon som har/känner någon som satt in någon av motorerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 271 Postad 30 Januari , 2013 Utan att jag skulle påstå att jag är en världsmästare i frågan - men det beror väl vilken dieselmotor vi talar om? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 30 Januari , 2013 Dom hade mycket problem i början som resulterade i allt från mindre strul till totalras. Ingen aning om dom fått ordning på dom nu men jag skulle valt tex en Yanmar 315hk. Absolut ingen Penta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tindritus 0 Postad 31 Januari , 2013 Mmm, jag har iofs också dåliga erfarenheter med 6,5 TD. Men det är från bilsidan, det här ska ju vara marinkonverterade med bättre block, som ju är den svaga punkten så långt jag vet. Kanske bättre att köra bensin, det är ju bättre pris på motorerna då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser