

Jim89
Medlemmar-
Content Count
15 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
2 NeutralAbout Jim89
-
Rank
Kadett
-
Hej, jag köpte ny original termostat samt impellerkit då tidigare ägare monterat eftermarknads grejor. Han hade inte heller bytt impellerplattan. Impellerplattan var något skev. Var ute nyss och körde i 1,5 timmar och gasade upp och ner många gånger för att testa. Peppar peppar, men änsålänge inget larm.
-
Hej, jag har testat termostaten och den börjar öppna vid 66 grader och helt öppen efter 70. Att köra en stund utan skulle inte bevisa att det är problemet då problemet dyker upp så sporadiskt. Hände 3 gånger i torsdags och då var vi ute i 10 timmar. Vad jag läst online är de olika temperaturerna för olika världsdelar beroende på klimatet och stämmer det borde det ju fungera med vilken som utan att få fellarm?
-
Skickade till förra ägaren och han tror det var en 72a han satte in. Frågan är då om det skulle hjälpa om jag sätter in en 60a för nån 50a hittar jag inte.
-
Och du är helt säker på att det är den temperaturen? Hittar endast termostater för 60 grader och någon för 72.
-
05001F-032682 är serienummer numret och om jag söker online värkar det vara årsmodell 2000. Men stämmer inte överens med den katalogen du länkade till. Och i andra kataloger finns det som du sa innan alternativ 50,60 och 72 grader. Ska se om det finns nån auktoriserad verkstad i närheten.
-
Jag gjorde som du sa och den börjar öppna sig runt 66 grader helt öppen strax efter 70. När tempen har sjunkit till ca 65 grader är den helt stängd. Kan det vara så enkelt att tidigare ägare satt det en med för hög temperatur rating? Står inget på termostaten.
-
Hej, tack för svar. Har ingen ir termometer för tillfället men går ju givetvis att ordna. Ska se över termostatenen idag och börjar med att köra utan som Craycoat skev för att se om det löser problemet. Annars fixar jag en termometer. Vilken temp bör de olika delarna ligga på?
-
Hej, kan ta ut termostaten imorgon och kolla. Termostaten och impeller skulle vara nybytta. Men med tanke på att larmet försvinner om man startar om så känns det som det borde vara fellarm?
-
Nån idé vad det kan vara?
-
Tillägg, skvalerstråle sprutar på bra och tempen var ungefär samma temp som sjön.
-
Nu har jag vart ute men får ingen direkt felkod men templampan lyser. Lät det var en stund så slocknade den och sen körde jag på full gas i 20min utan problem. När jag saktade ner och skulle gasa igen så kom det tillbaks. Slog då bara av och på motorn så fungerade det igen.
-
Hej, Det var dem ikonerna som var urkopplade men fungerar nu så nästa gång det händer så ska jag kolla om jag får nån kod. Försökte återskapa problemet på land igår utan lycka och ska iväg i helgen så tar nog någon vecka innan jag kan testa igen. Tack för svar. Återkommer
-
Hittade nu dessa 4 hanar från reglagen fram och en hona på motorn. Finns inget ljus från ikonerna vid varv mätaren idag. En av hanarna ser använda ut, vågar jag koppla ihop dem?
-
Okej och om man utgår från det hur skulle du felsöka?
-
Jim89 started following Bränslebroblem Suzuki DF50 2003
-
Hej, jag har nyligen köpt en båt med en Suzuki DF50 2003 och har ett problem där motorn börjar "hoppa" plötsligt som att den inte får bränsle. Samtidigt börjar det pipa i reglagen ungefär en gång var 6-7 sec. Detta händer alltid efter jag kört på ganska hög fart och gått ner på låga varv och sen ska gasa igen. Stänger jag av och pumpar blåsan och sedan startar igen så fungerar det felfritt. Jag har kollat alla bränsle kopplingar att de inte finns något läckage, även testat pumpa fram bensin med blåsa( även köpt ny) och lågtryck pumpen och det fungerar. Vad kan det vara och vad betyder pipkoden? Tidigare ägare säger att det aldrig hänt honom. Innan jag köpte den hade han gjort service och bytt bla. Bränslefilter kan det vara det?