_Stoffe_ 0 Postad 16 Oktober , 2012 Hej! Jag funderar på att trimma min Honda 4-taks motor på 10 hk. Är det någon som har tips eller vet någon firma som gör sånt i stockholms området? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 17 Oktober , 2012 Om det i grunden är samma motor som någon annan med lite mer effekt kan det vara enkelt att bara vara att byta/ändra det som skiljer mellan de olika motorstorlekarna, det händer att det är så enkelt att en spärr inte låter motorn komma ända upp till fullgas bara. Om det inte rör sig om en större motor som effekten sänkts på något enkelt vis är det inte ekonomiskt försvarbart att trimma den, särskilt inte om den ska lämnas bort för jobbet. Tusenlapparna flaxar iväg i oroväckande hög takt när man ska göra något internt jobb i en motor, och det finns inte mycket att hämta över vad motorn är byggd för att ge om man vill att den ska hålla ihop och fungera bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser