ufuf 0 Postad 12 Oktober , 2012 Hej!! Vi är ett UF företag som undrar om det finns ett problem med att er ankare fastnar i varandra? Är en ankarboj något som skulle underlätta när man är ute med båten, alltså ett flöte som markerar precis vart ankaret ligger och som även syns när det blir mörkt? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 12 Oktober , 2012 Nej Men man behöver inte post två lika inlägg i olika kategorier. Alla ser dem ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 76 Postad 12 Oktober , 2012 Jo, det händer att ankare fastnar i varandra ibland eller att något senare anländ båt lägger sin ankarlina över en annans. Men jag ser inte en ankarboj som någon storsäljande artikel beroende på: -att det inte är någon ny uppfinning direkt men att det trots detta är väldigt sällan man ser något sådant ute i real life. Hade det varit bra hade redan alla använt ankarboj. -att svårigheten med en ankarboj kan vara att veta till vilken båt den hör. Om man tänker sig en hamn fylld med båtar, och det är ju där en ankarboj skulle göra nytta, så är det inte lätt att veta vart ankarlinorna går även fast man ser att det flyter ankarbojar lite här och var som markerar ankarets position. -att oftast funkerar någon sorts mun-till-mun-kommunikation då en ny båt kommer in till en hamn, typ; lägg inte ankaret där för då hamnar det på mitt Men bra att ni undrar, det är så nya uppfinningar hittar dagens ljus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 12 Oktober , 2012 Tycker som Tommy ovan att två trådar mest blir förvirrande, kanske kan den ena avslutas? Föreslår att denna avslutas innan fler värdefulla inlägg hinner ansamlas. Svara alltså hellre i denna tråden ... http://www.maringuiden.se/forum/;thread=468710 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 12 Oktober , 2012 Jag och många andra använder en fender som markering. Skulle jag fastna i annans ankarkätting använder jag en Tripphook. http://www.quickline.us/ultra-trip-hook.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser