Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
oddasman

gasolmätare

Rekommendera Poster

Hej jag hjälper ett Svenskt företag med en marknadsundersökning angående en ny produkt .

Produkten mäter gasolförbrukning och anger gasolmängd i flaska ,komposit eller stål

Produkten kraver ingen installation vad avser ingrepp i gasolsystemet och drivs med 12 v ,krävs heller inga speciella typgodkännande då produkten s.a.s lever sitt eget liv.

Systemet är omställbart från en display för olika flaskstorlekar samt då även stål o komposit.

Resultatet avläses på displayen som är trådlös och kan placeras inom en radie på 15 -20 m från gasolflaskan

Man kan även med en gemensam display få resultat gasolmängd från fler en 1 flaska

Kan ni  göra en bedömning om detta är en intressant produkt för er bransch sätt ett betyg 1-5 där 5 är bäst.

Lars Oddman

lars.oddman@live.se ---070-5147720
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag skulle nog inte vara intresserad av en sådan produkt, så som jag har det idag kör jag tills flaskan är tom och byter sedan. Det som jag skulle få ut av en mätare är en viss förvarning men nyttan är egentligen inte så stor! 

Produkten kanske är mer intressant för andra konsumenter!

/Tobias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur intressant det är beror ju också på priset. Därför är det ju svårt att bedöma på en skala. För 300 kronor köper jag en. För 3000 köper jag den inte.

Håller med föregående talare om att värdet är att få en tidig varning på att man närmar sig slutet. Innan dess är jag rätt ointresserad om den innehåller 50 eller 80%. Så precisionen när flaskan kommer att ta slut är det viktiga. Kan man inte lita på den varningen så är mitt intresse 0.

Kan den kombineras med en trådlös avstängning av gasen så ökar mitt intresse och vilja att betala.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut intressant, så tillvida priset hålls på en rimlig nivå.

Att få en förvarning om att gasolen håller på att ta slut innan man ställer in sockerkakan eller lasagnen i ugnen vore väldigt bra. För när man fått fart på ugnen och fått in rätten i ugnen springer man inte kollar var och varannan minut att ugnen fortfarande brinner. Det märker man när man tror att rätten är klar...... Inte så kul.

Du skriver att den drivs på 12 volt, var skall spänningen kopplas på? vid mätaren eller displayen. Är nog inte många båtar som idag har ström där gasolflaskan står.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt klart intressant!

Med en sådan hade vi troligen inte suttit utan gasol när en av slangarna i gasol kofferten brast förra sommaren.

Men som tidigare nämntspriset måste vara överkomligt.

 

En induktiv givare att koppla till befintlig tank panel skulle också fungera bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Betyg = 3

Kan vara intressant till rätt pris.

Jag tycker som andra att en enkel variant som visar när flaskan nästan är tom räcker bra. Då kan man ju själv välja vilken nivå man vill ha larm vid.

Man har ju ganska bra koll på hur mycket gasol man förbrukar under en säsong, så den aktuella mängden gasol är inte så intressant.

För min del är det inte heller intressant att kunna koppla flera flaskor till systemet. Man använder en flaska till den är tom och sedan byter man. Det är ovanligt att man har flera flaskor i bruk samtidigt.

Jag tror att produkten ska göras så billig att alla kan och vill köpa den till båten, husbilen eller husvagnen. En gissning är att det kan bli en volymprodukt om priset ligger under 500:- kr. Är det dyrare kan man stå ut med att potatisgratängen någon gång under livet inte är klar när köttet är färdiggrillat.

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...