Berra2 0 Postad 10 September , 2012 Taket på min båt ser inte bra ut. Skulle vilja bygga ett sådant som många har med plywoodskivor klädda med vinyl, skivor som hänger mellan teaklister. Undrar då hur man ska tänka på att få det så snyggt som möjligt. Min ruff är betydligt smalare framme vid huvudskottet än vid nedgången. Hur breda ska jag göra plywoodskivorna? Gör jag dem för smala kan det se plåttrigt ut, gör jag dem för breda kommer de yttersta se ut som trianglar. Hur blir det mest proportionellt och därmed vackrast? Finns det något mått man kan luta sig mot, något som brukar funka? Ska man ha en teaklist eller en skiva i mitten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 23 September , 2012 Tror att du måste lägga in ett foto på din båt för att andra ska kunna ge vettiga tips. Ännu bättre om du även bifogar ett foto som visar hur båten ser ut idag inuti. Sedan finns det ett separat forum som heter Träsnack och det är kanske större chans att få genomtänkta svar om du skriver en tydlig fråga där, till exempel: Hur konstruera nytt rufftak i plywood? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 860 Postad 23 September , 2012 Sätt listerna tvärskepps, det brukar se bäst ut. Ca en halvmeter mellan listerna. Köp brun tape och prova hur det ser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser