bebbster1976 0 Postad 7 Augusti , 2012 Någon som vet var man kan hitta dessa stöttor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 7 Augusti , 2012 Det ser ut som en vidareutveckling av Nykab-stöttorna, fast de verkar inte vara självinställande... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bebbster1976 0 Postad 7 Augusti , 2012 Jag tycker personligen de ser bra ut och verkar lätta att både förvara och använda. Funderar på att inverstera i något liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 7 Augusti , 2012 Jag har Nykab-stöttorna och de är otroligt smidiga när de används. De är självjusterande vilket gör att när båten väl läggs på plats så anpassar sig stöttorna automatiskt efter båtens bottenform. Båten ligger inte stumt med dessa men rörelserna i sidled är mycket små, jag kan lätt gå på skarndäcken utan att båten rör sig nämnvärt. De kanske inte är supersmidiga att förvara då de har fasta tvärbalkar för stabiliteten men min tanke är att ta loss den övre delen och ta med den hem medan jag lämnar den nedre delen på uppställningsplatsen över sommaren. På så sätt är vitala delen borta och stöttorna är därmed värdelösa för ev. tjuvar. De du visar bild på verkar vara enklare att stuva undan någonstans. Jag gissar att man ska ha en längsgående balk i fyrkantröret...annars ser de lite riskabla ut för att välta långskepps. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bebbster1976 0 Postad 8 Augusti , 2012 Ja, det skall vara en längsgående. Här är en bild på en upställd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 8 Augusti , 2012 Ser helt klart både smarta och bra ut! Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig att hitta var de säljs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser