GertD 0 Postad 13 Juli , 2012 Hej allesammans. Har en fundering. Jag har en Uttern 6300-89 med en Evinrude 2-takt 90 hk,V4 årsmod:-90. Läser jag på blocket och diverse forum så får de flesta upp den, med samma storlek av motor, i 28 knop och marschfart 18-20 knop. Men kör jag plattan i botten får jag upp min båt i max 23-24 knop och försöker jag gå ned till 18-19 knop så funkar det nån distans sedan sätter den sig i aktern, jag måste alltså köra maxfart alt, 7-10 knop för att det skall funka. Antingen så har jag fel propeller eller för klen motor? Eller så överdriver de som skriver sina inlägg? Vilken propeller borde vara lämplig för min typ av båt? Utöver detta önskar jag att staten inför inbytespremie, där man får en skrotningpremie för sin 2-takt mot en ny miljövänlig motor. (likt det man gjorde när katalysatorn infördes för bilar). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 500 Postad 13 Juli , 2012 Kolla maxvarv och stigning på den propeller du har? Gissar att gasen sjunker av sig själv. Brukar finnas en friktionsskruv på reglaget, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser