Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
neubert

AB Möbellås Eskilstuna

Rekommendera Poster

Hej,

Har lås på dörrarna till för och akteruffen märkta med AB Möbellås Eskilstuna samt ett nummer som jag antar förtäljer vilken nyckel man ska ha. Har googlat på namnet men hittar inget aktuellt och antar att firman har kånkat för många herrans år sen... 

Är det någon som vet om det finns någon chans att få tag på nycklar till ett sånt lås???

/Nils

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Nils,

Möbellås Eskilstuna ändrade namnet för många år sedan ev bytte de ägare kommer inte ihåg.

Googla på mobella så får du upp många förslag.

Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan Om jag inte minns fel var nyckeln fyrkantig med instansad text, jag fick tag i den typen hos en låssmed, kölla med en äldre butik, ej typ nyckel/klackbar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Googlade och hittade en sida där man kunde beställa för 320kr/st... Dyrt för en nyckel men i marinbranchen är man kanska luttrad.. :) Ska kolla med lokala låsfirman om de kan hjälpa till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Kolla annars med butiken Tackel och Tåg i stockholm, dom har de mest oväntade prylar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pratade med Tackel och Tåg angående just lås och fick svaret att de inte hade några alls eftersom nycklarna alltid är borta, och lås utan nycklar naturligtvis slängs då de är värdelösa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var ju osmart, en nyckel till ett så enkelt lås som det brukar vara i en båt är det ingen svårighet för en normalhändig att fila till en ny nyckel.

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tog mitt gamla enkla lås till en låssmed för några år sedan. Nyckeln förvann vid ett bilinbrott. De fixade tre nycklar till priset av en som du nämnde, men det är ju en sex-sju år sedan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Företaget heter onmar och ligger iEskilstuna.

mvh.Kaj

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var onmars hemsida och jag har pratat med dom och det är gamla AB Eskilstuna Möbellås.  Tyvärr var det inte 320kr utan 360... Lokala låssmeden trodde det skulle kosta lika mycket om han skulle fila till en ny med hjälp av låset men att jag kunde beställa en från onmar och sedan kopiera den! 360 frakt blir det nog.... :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller finns det någon som har en sådan här nyckel (se bild) numrerad med 702 som kanske kan tänka sig låna ut den för kopiering??

/Nils

post-10011252-1394237159,0972_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska fråga din låssmed om han kan fixa en nyckel efter den bilden, och vad det kostar om du beställer ett par-tre samtidigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...