Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Micke78

Suzuki df 60 08:a timräknare

Rekommendera Poster

Hej tänkte höra med er innan jag ringer verkstad/återförsäljare! har införskaffat en båt med motor där motorn skulle gått ca 300 tim! på suzuki ställs varvmätaren i olika lägen och lampa tänds beronde på tim! har läst manual noga men när jag slår på tändningen går mätaren upp till 3600 rpm vilket inte alls finns med i manualen! hade den gått upp till 5400 rpm så vet jag att den ligger på 540 tim! men nu ligger mätaren på 3600 rpm! nån som varit med om liknande`?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser det ut som på bilden?

Jag tolkar punkterna vid frågetecknet som att mellan 60h & 540h pekar visaren på mellan 600&5400 RPM, alltså på vilket aktuellt värde som helst mellan dessa begränsningar?
(För att vid högre värden börja om igen, vilket då indikeras med blinkning.)

I ditt fall skulle jag alltså tolka; den har gått 360 timmar om det inte blinkar.
Och 860 timmar ifall det blinkar en endaste gång (samt förmodligen 1360h ifall det skulle råka blinka två gånger) för längst ner står det One flash is corresponded to 500h så det betyder nog att man adderar?

Hittade f.ö. bilden i denna gratis 15 MB PDF verkstadsmanual (sid 79). Mycket matnyttig, skulle klickat och sparat innan möjligheten ev försvinner. ;-)
http://www.mdmotors.ru/netcat_files/216/180/SUZUKI__DF60_70_servis__remont.pdf



Senast ändrad av Thomas-1 | 02 juli 2012 | 16:53

post-10006646-1394237144,8194_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är säljartakter att sälja en motor som gått 360h som ca 300h. Korekt avrundat ger ca 400h. Lämnar du in motorn kan man läsa ut mycket matnyttigt från den, bla gångtid på resp varvtalsområde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...