Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Micke78

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    29
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Micke78

  • Placering
    Fänrik
  1. Ok bra o veta! men går det köra API GL-5 i ett drev för API GL-4 olja?
  2. Micke78

    Drevolja!

    Hittat storpack med drevolja men med API GL-5 går det köra denna oljan i utombordares drev? http://www.byggplast.se/Motortillbehör/Olja_&_Fett/DREVOLJA_MOBILUBE_HD80W-90_20L eller måste man ha API GL-4 drev olja i utombordarnas drev! SAE 75-90 mycket dyrare dock! http://www.byggplast.se/Motortillbehör/Olja_&_Fett/DREVOLJA_M-LUBE1_SHC_75W90_20L Tacksam för svar!
  3. Nu är detta en df4 men skillnaden kan inte vara stor!
  4. det sitter en gummiplugg på riggen lossa den o skruva den låsningen till växelföraren! jag har för mig neutralen låg i när jag ggjorde det! sen är det bara dra ner växelhuset o byta impeller! när du sätter dit impeller ta lite fett eller olja på impeller och skruva in den i pumphuset sen är det bara skruva ihop igen!
  5. Hej tänkte höra med er innan jag ringer verkstad/återförsäljare! har införskaffat en båt med motor där motorn skulle gått ca 300 tim! på suzuki ställs varvmätaren i olika lägen och lampa tänds beronde på tim! har läst manual noga men när jag slår på tändningen går mätaren upp till 3600 rpm vilket inte alls finns med i manualen! hade den gått upp till 5400 rpm så vet jag att den ligger på 540 tim! men nu ligger mätaren på 3600 rpm! nån som varit med om liknande`?
  6. Bensinslangen ligger inte ikläm? eller har du tryck fast anslutningen till motorn ordentligt? eller är det hål på slang eller bränsle filter nånstans?
  7. hej alla glada vilket inte jag är! har köpt mig denna --->http://www.ssbilbehor.se/suzuki-spoladapter-p-1007-c-234.aspx men hittar inget ställe på min df4 att skruva fast den! insuget vid impeller är ett galler som är uskuret så där går det inte fästa den! eller ska den sitta på något annat ställe? nån som vet tacksam för svar!
  8. Micke78

    Biltemas olja

    Äntligen en som har märkt skillnaden! ni som säger att det är tappad ur samma kran från statoil måste vara tappade i kuvösen! det är ju stor skillnad på oljan! har ni någonsin tittat på oljan??? stor skillnad på statoils olja och biltema!
  9. Ok tack för svaret! ska kanske köra 5-6 tim som mest i sträck! startar inte den stora motorn då så vet jag! Hitta info nu om hur mycket den tar! 500-700mA tar det! undrar över en sak till det är gps i den kan man se farten med den då? lägger jag till några hundra lappar till får jag en eagle seacharter och då får jag med en fartsensor! är det onödigt när det är med gps?
  10. Hej funderar på att köpa ett eagle fishelite 642c igps! ska köpa den från www.navils.se frågan är om mitt 12 volts batteri kommer räcka eller om jag måste ha ett till för jag har inget som laddar det när jag kör drag! har en liten bensin motor brevid den stora 2-taktaren!
  11. Hej är sugen byta motor men vill inte skaffa en 4-takt på grund dom väger för mycket! har en evinrude 70 hp 77-års, vad väger en evinrude 75 e-tec? min väger 108kg! sen om man köper en kanske 25 år nyare evinrude 2-takt så kanske det är lite mer effekt istället för en gammal!
  12. tanken kanske(får vi hoppas) god att registret bidrar bättre koll på båtar och om det blir skatt att 100% plus ränta och moms osv. kommer tillbaka öron märkta till sveriges kust och sjöar till båt och natur runt och på våra vatten! men det är ju lika troligt som att kommunisterna trodde dom skulle vinna kalla kriget! nån som vet hur dom ska registrera alla båtar och vem kollar det? polisen? vem kollar mitt båtkort när jag är ute och åker?
  13. tycker det låter som en dålig ide! men men jag får väl köra oförsäkrat när det träder i kraft! det med båt körkort låter som en ide som inte kommer fungera när polis båten inte kommer till den sjö jag är i och knappt kommer upp i vänern! så varför bekymra sig!
  14. okej 20 tum var mäter man det? tacksam för svar!
×
×
  • Skapa nytt...